poniedziałek, 10 lipca 2017

Placuszek z malinami na śniadanie

Cześć :) 

Tym razem śniadanie na słodko. 
Generalnie nie jestem fanką takich śniadań, nie zachwycam się zbytnio pięknymi owocowymi owsiankami... Wolę konkretne mięsno - jajeczne posiłki poranne. 

Ale... Dziś wykorzystałam maliny, jogurt na skraju daty ważności i zrobiłam to:

Placek z malinami
składniki na 1 porcję:

* 3 łyżki mąki pełno ziarnistej
* 1 łyżka otrębów owsianych
* jajko ubite mocno 
* szczypta soli
* 5 - 6 malin świeżych do ciasta i dużo więcej malin do dekoracji na wierz placka
* pół jogurtu czyli około 100 ml do ciasta, pozostały na wierzch placka jako sos
* olej kokosowy do smażenia

Na patelni rozgrzewam olej. W rondelku roztrzepałam, ubiłam jajko. Do tego dodałam mąkę i otręby, jogurt, sól - wszystko dokładnie wymieszałam. Dołożyłam do masy maliny i jeszcze wymieszałam, one się odrobinę rozgniotą, ale to dobrze. Jeśli ciasto jest za gęste można dolać trochę więcej jogurtu lub wody. Smażyłam na złoto na oleju kokosowym z obu stron :) Po usmażeniu polałam jogurtem i posypałam malinami. Do tego pyszna kawka i jest słodko!

Smacznego :)




a następnego dnia rano zrobiłam taki sam z dodatkiem borówki amerykańskiej :) i chyba smakuje jeszcze lepiej ...




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz