czwartek, 29 czerwca 2017

Zupa Dnia

Cześć!

Dziś powrót do mojej ulubionej zupy, czyli czerwoniutka pomidorówka po tuningu. 

składniki:

* przecier pomidorowy 500 g 
* kilka łyżek oliwy z oliwek
* pół średniej cebuli drobno pokrojonej
* 2 duże ząbki czosnku starte na małych oczkach tarki
* przyprawy: łyżeczka suszonej bazylii, pół łyżeczki suszonych ziół prowansalskich, pół łyżeczki papryki ostrej
* marchewka mała starta na drobnych oczkach tarki
* sól 
* szklanka wody
* grzanki z wczorajszego chleba


Na początek posiekałam cebulkę i czosnek, starłam obraną marchew, wyjęłam garnek... i wlałam do niego odrobinę oliwy. Podsmażyłam w garnku cebule i czosnek, dodałam przyprawy i marchew. Zalałam zimną wodą, zagotowałam i gotowałam na małym ogniu około 5 minut, by marchew zmiękła. Dolałam przecier i gotowałam około 5 minut, całość zmiksowałam dokładnie i podawałam z grzankami i świeżą bazylią. 

Pyszne, szybkie - ja uwielbiam!




ps. jeśli dla kogoś za kwaśna można dodać pół łyżeczki cukru :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz