piątek, 29 lipca 2016

Potrawka ze schabem, pomidorami i cukinią




W dalszym ciągu w kuchni króluje orient... 
W sumie wykorzystuję wszystko co mam w lodówce w różnych kombinacjach.
Od dwóch tygodni mam jednak ogromną ochotę na kuchnie chińską i wszelkie jej odmiany.

Tym razem jednogarnkowa propozycja na szybki obiad w orientalnym stylu 

składniki (na 1 porcję)
* plaster schabu, pokrojony na cienkie plastry
* łyżka ugotowanej kaszy bulgur
* łyżka oliwy z oliwek
* łyżeczka posiekanej drobno cebuli
* pół średniej cukinii pokrojonej w kostkę
* mała marchew obrana ze skóry i starta na drobnych oczkach tarki
* pół puszki pomidorów
* odrobina wody
*sos sojowy - łyżka
* przyprawa 5 smaków - około pół łyżeczki

Na patelni rozgrzałam oliwę, podsmażyłam cebulkę, mięso i dodałam przyprawę 5 smaków i sos sojowy. Wymieszałam i dodałam pomidory, cukinię, marchew, podlałam odrobina wody, zagotowałam, wymieszałam i dusiłam na małym ogniu pod przykryciem około 15 minut, co jakiś czas mieszając.
Dodałam do dania kaszę, wymieszałam i zagotowałam. 
Danie gotowe! Smacznego!
Można udekorować świeżą kolendrą, dodaje smaku!



1 komentarz: