piątek, 5 sierpnia 2016

Cukinia, mięso mielone i tymianek


To połączenie smaków jest boskie jak ambrozja...
 I na pewno nie robiłam tego ostatni raz :)



Cukinia smażona z mięsem mielonym i tymiankiem

składniki (na 1 osobę)
* mięso mielone z indyka około 100 g
* pół cukinii pokrojonej w ćwiartki (średnia cukinia )
* kilkanaście czarnych oliwek odsączonych z zalewy
* pół łyżki drobno posiekanej cebuli
* pół łyżeczki suszonego tymianku
* olej rzepakowy
* feta pokruszona około łyżki
* sól i pieprz do smaku

Na patelni na rozgrzanym oleju podsmażyłam cebulkę (z 1 minutę). Dodałam tymianek i mięso mielone, wymieszałam, usmażyłam (około 2 minuty na średnim ogniu). Dodałam cukinię i oliwki, wymieszałam i smażyłam na średnim ogniu na złoto około 10 minut, często mieszając, doprawiłam do smaku solą i pieprzem świeżo mielonym. 
Czas smażenia może być krótszy, ja chciałam dość mocno przypiec cukinię.
Po wyłożeniu na talerz udekorowałam pokruszoną fetą. 

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz