poniedziałek, 18 lipca 2016

Makaron soba z kurczakiem na chińską nutkę


Taki jakiś tytuł przydługi mi wyszedł... ale... nowy kolega w kuchni!
makaron soba kupiłam całkiem przypadkiem, w promocji rzecz jasna!
Do wypróbowania... ale tak poleżał trochę w szafce... 

składniki na 2 średnie porcje 
* pierś z kurczaka pokrojona w paski
* łyżka mąki ziemniaczanej
* łyżka posiekanej drobno cebuli
* pół łyżki startego na tarce świeżego imbiru (obranego wcześniej ze skóry)
* mieszanka warzyw chińskich (mrożonka i nie wstydzę się tego, szybciej i taniej wychodzi ), użyłam połowę opakowania około 200 g
*sos sojowo - grzybowy - 4 łyżi
* mieszanka przyprawy 5 smaków
*sól (ostrożnie z nią bo sos sojowy jest słony)
* pieprz
* papryka ostra mielona, tak pół łyżeczki
* olej do woka (około 4 - 5 łyżek)
* pół szklanki wody

do tego
* makaron soba, ugotowany według instrukcji, jest podzielony na osobne wiązki, więc ugotowałam 1 i wystarczyło dla dwóch osób, gotowany według instrukcji na opakowaniu, odcedzony i dodany do dania

W głębokiej patelni rozgrzałam olej od woka, podsmażyłam cebulę, dodałam imbir, paprykę ostrą  i przyprawę 5 smaków, smażyłam około minutki na średnim ogniu. Dodałam kurczaka obtoczonego wcześniej w mące ziemniaczanej, wymieszałam i smażyłam około 3, 4 minut. Podlałam sosem sojowym, dodałam mieszankę warzyw chińskich, podlałam połową szklanki wody, wymieszałam i dusiłam pod przykryciem na małym ogniu często mieszając około 15 minut. Dołożyłam ugotowany makaron soba, wymieszałam i już bez przykrycia smażyłam na średnim ogniu ze 2 - 3 minuty.
Gotowe! Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz