wtorek, 18 sierpnia 2015

Prosty gulasz wołowy



Najprostsze rzeczy czasami są najlepsze. Tak też było w przypadku tej potrawy. Wołowina, piękne mięso w pysznym sosie. Polecam ze zwykłymi gotowanymi ziemniakami.

składniki:
* około 400 g wołowiny (z łopatki) pokrojonej na kostkę około 1 cm
* cebula szalotka, drobno posiekana
* mały ząbek czosnku, starty na drobnych oczkach tarki
* 2 szklanki bulionu warzywnego (około 500 ml)
* 2 łyżki mąki pszennej
* przyprawy - sól, pieprz, 3 listki laurowe, 5 ziaren ziela angielskiego, szczypta ostrej papryki mielonej
* oliwa z oliwek do podsmażenia mięsa

Mięso pokrojone na kostkę oprószyłam solą i świeżo mielonym pieprzem, następnie obtoczyłam w mące pszennej. Na głębokiej patelni rozgrzałam oliwę i podsmażyłam na niej mięso, dodałam do mięsa cebule, czosnek i paprykę mieloną, wymieszałam i smażyłam aż cebula się zeszkliła często mieszając. Do mięsa dolałam bulion, dodałam ziele angielskie, listki laurowe, wymieszałam i pod przykryciem na małym ogniu dusiłam około 2 godzin, co jakiś czas mieszając. Pod koniec gotowania, gdy mięso było miękkie doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Smacznego!
Rada: jeśli bulion za szybko się wygotuje, można mięso podlewać gotowaną wodą.






.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz