sobota, 15 sierpnia 2015

Kotlety inspirowane pożarskim






Kotlety pożarskie (Pożarskiego), jak wyczytałam w Internetach, robi się z drobno siekanego lub mielonego mięsa drobiowego, czasami mieszanego z cielęciną. Jest to potrawa z kuchni rosyjskiej, która według legendy miała być przyrządzana przez karczmarza o nazwisku Pożarski.
U mnie wersja z mięsa drobiowego, ale indyczego.









składniki na około 10 kotletów:
* 400 g mięsa mielonego 
* pół cebulki szalotki drobno posiekanej
* ząbek czosnku starty na drobnych oczkach tarki
* pół łyżeczki mielonej papryki ostrej
* szczypta gałki muszkatołowej
* sól i pieprz
* 5 łyżek i bułki tartej
* 2 łyżki miąższu z chleba rozkruszonego
* 1 jajo rozmącone do panierowania
* 1 jako rozłożone na  żółtko, które dodałam do mięsa i ubite białko, które tez wędruje do masy mięsa
* łyżka mąki pszennej

Mięso w sporej misce wymieszałam dokładnie z cebulą, czosnkiem, 2 łyżkami bułki tartej, chlebem, żółtkiem, pianą ubita z białka i przyprawami (papryka, gałka, sól i pieprz). Odstawiłam na pół godziny by składniki dobrze się przegryzły. Formowałam z mięsa kulki, które obtaczałam najpierw w mące, potem jaku i bułce tartej. Smażyłam na złoto na oleju słonecznikowym. Po usmażeniu odsączyłam na ręczniku papierowym z nadmiaru tłuszczu. Smacznego!

 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz