niedziela, 10 maja 2015

Sałatka z kuskusem, kurczakiem i zielonymi warzywami



Porwała mnie fala mody na kaszę. Zawsze ją lubiłam, ale nigdy tak do końca nie zdawałam sobie sprawy z ich zdrowotnych właściwości.Zawierają witaminy, minerały, wspomagają trawienie i zaspokajają głód na długo. Dotychczas wykorzystywałam je jako dodatek do drugich dań,  do polania sosem, lub w zupach. Od jakiegoś czasu odkrywam je w wersji sałatkowej. Na początek zapraszam na sałatkę z kuskusem, kaszą chyba najłatwiejszą do przygotowania.


Sałatka z kuskusem, kurczakiem i zielonymi warzywami
(porcja dla 2 osób)

* kasza kuskus (pół szklanki kaszy wsypałam do głębokiej miski i zalałam taką samą ilością gotującej się  wody i kilkoma kroplami oliwy z oliwek, zostawiona pod przykryciem na około 5 minut, wymieszana i gotowa do spożycia)
* pierś z kurczaka pokrojona na małe kawałki, przyprawiona (sól, pieprz, curry, czosnek, papryka ostra mielona) i usmażona na złoto
* pół puszki groszku zielonego odsączonego z zalewy
* 2 ogórki kiszone pokrojone w kostkę
* 2 łyżki kaparów
* 2 plastry sera pleśniowego pokruszone w drobna kostkę
* sól, pieprz do smaku

Wszystkie składniki włożyłam do miski i wymieszałam. Sałatka gotowa.

 * opcjonalnie: można do sałatki dodać majonez lub sos czosnkowy, ale według mnie bez tego jest wyśmienita!







Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz