sobota, 25 kwietnia 2015

Gulasz wołowy z marchewką



Wołowina na obiad. Tym razem w wersji gulaszowej. Prosto, gęsto i ostro. 


Gulasz wołowy z marchewką


składniki:
* wołowina 400 g (kupiłam porcję mięsa gulaszowego), pokrojona w kawałki około 2 cm
* 2 łyżki mąki pszennej
* duża marchew pokrojona w kostkę
* pietruszka (korzeń) starta na drobnych oczkach tarki
* cebula szalotka drobno posiekana
* 2 ząbki czosnku drobno posiekane
* około 750 ml bulionu wołowego
* przyprawy (sól, pieprz - według uznania, 4 listki laurowe, 7-8 ziarenek ziela angielskiego, około po pół łyżki suszonego majeranku i tymianku)
* kilka łyżek oliwy z oliwek 

Mięso opłukałam i osuszyłam, oprószyłam solą i pieprzem, a następnie mąką pszenną. W głębokim rondlu rozgrzałam oliwę, na której zeszkliłam cebulkę i dodałam czosnek. Po chwili dodałam mięso i obsmażyłam kawałki z każdej strony na złoto. Całość zalałam bulionem wołowym, dodałam marchew, pietruszkę i przyprawy. Zagotowałam i zmniejszyłam ogień. Na małym ogniu gotowałam pod przykryciem około 3 godzin od czasu do czasu mieszając. 
Gulasz można podać z ryżem, kaszą lub świeżym pieczywem. Smacznego!




Ps. Za piękne czarno - białe naczynia dziękuję Monice :) 



1 komentarz: