poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Babeczki ziemniaczane


Wracam do pisania. 
Po kilku miesiącach nieobecności odświeżam bloga. 
Na "dzień dobry" mam pomysł na obiad z ziemniakami inaczej... Idealna propozycja na wykorzystanie ugotowanych ziemniaków, które zostały po wczorajszym obiedzie z odrobiną mięsa.

Babeczki ziemniaczane z gotowanych ziemniaków

składniki:
* około kilogram gotowanych ziemniaków, rozgniecionych praską
* pierś z kurczaka ugotowana i pokrojona drobno
* 2 jaja
* 1/4 szkl. mleka
* 3 łyżki startego sera żółtego (na drobnych oczkach tarki) + starty ser do posypania babeczek
* 3 ząbki czosnku drobno posiekane lub starte na najdrobniejszych oczkach tarki
* przyprawy (sól, pieprz, zioła prowansalskie, bazylia suszona, oregano, papryka słodka i ostra)  

Ziemniaki włożyłam do głębokiej miski i rozgniotłam praską na jednolitą masę. Dodałam kurczaka, ser, przyprawy, czosnek i wymieszałam. Całość zalałam mieszanką jajek i mleka, dokładnie wszystko wymieszałam. Powstałą masą wykładałam silikonowe foremki do babeczek. Z wierchu posypałam startym serem. Piekłam około 40 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Podane z sałatą (sałata, pomidor, ogórek, papryka, prażony słonecznik, pokrojone, wymieszane zalane oliwą). Smacznego!



1 komentarz: