wtorek, 9 września 2014

Kluski z kurkami

Proponuję obiad bardzo prosty, smaczny i sycący. 
Smaczny niesamowicie!
Zapraszam na ....

Kluski śląskie z kurkami
na początek kurki:

Kurki na maśle
składniki: * około 200 g kurek, oczyszczonych, wypłukanych i osuszonych * łyżka masła * pół średniej cebuli drobno posiekanej * sól, pieprz
Na maśle zeszkliłam cebulkę, dodałam kurki i pod przykryciem na małym ogniu smażyłam około 10 minut co jakiś czas mieszając. Na koniec doprawiłam sola i pieprzem.

kolej na:

Kluski śląskie

składniki
* 6 średnich ziemniaków
* mąka ziemniaczana
* jajko
* sól

Ziemniaki obrałam, pokroiłam na ćwiartki i ugotowałam w osolonej wodzie. Odcedziłam i dokładnie zgniotłam. Do ziemniaków dodałam jajko, posoliłam i dodałam mąkę ziemniaczaną, dokładną ilość odpowiadającą 1/4 ilości ziemniaków. Ze składników zagniotłam sprężyste ciasto. Z ciasta formowałam wałeczki i kroiłam jak na kopytka. Gotowałam w posolonej wodzie do wypłynięcia.


Kluski można podsmażyć, można podać zaraz po ugotowaniu. Na talerzu wyłożyłam kluski i posypałam przesmażonymi kurkami. 

dodatkowo natka posiekanej pietruszki i jest smacznie!

Danie smakuje wybornie! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz