wtorek, 14 stycznia 2014

Tagliatelle z kurczakiem w dwóch sosach





I mam go! Ostatni raz gotowałam to danie jakieś 2 lata temu na działce znajomych. Dziś wreszcie znalazłam odpowiednia chwilę by przygotować znów ten niezwykle pyszny obiad:





Tagliatelle z kurczakiem w dwóch sosach

składniki: (na 2 porcje)
* makaron - u mnie wstążki tagliatelle ugotowane w posolonej wodzie

sos pomidorowy:
* puszka pomidorów krojonych
* pół szklanki wody
* średnia cebula drobno posiekana
* 3 ząbki czosnku drobno posiekane
* 3-4 łyżki oliwy z oliwek
* 2 łyżeczki drobno posiekanej świeżej natki pietruszki
* łyżeczka suszonego oregano
* łyżeczka cukru
* 3 listki laurowe
* sól i pieprz


sos śmietanowy z kurczakiem
* 1 pierś z kurczaka pokrojona w paski, godzinę wcześniej posolona i doprawiona pieprzem
* 2-3 łyżki oliwy z oliwek
* łyżka płatków migdałów
* śmietana 18%, około 200 ml
* sól, pieprz

Przygotowanie zaczęłam od sosu pomidorowego. W rondlu podgrzałam oliwę, na której zeszkliłam cebulkę. Dodałam czosnek i smażyłam około minutę. Do rondla wlałam pomidory, wodę i przyprawy - pietruszka, oregano, listki laurowe, cukier, sól i świeżo mielony pieprz. Gotowałam na małym ogniu około 25 minut, od czasu do czasu mieszając, połowa wywaru powinna odparować. Pod koniec gotowania doprawiłam sola i pieprzem.

Na patelni rozgrzałam oliwę i podsmażyłam kurczaka, dodałam migdały i całość na małym ogniu smażyłam około 5 minut, często mieszając. Dodałam śmietanę, wymieszałam i smażyłam około 5 minut na małym ogniu. 

Ugotowany makaron przełożyłam na talerz, polałam sosem pomidorowym i sosem śmietanowym. Wymieszane na talerzu stanowi niesamowitą ucztę dla podniebienia.




2 komentarze:

  1. Ha. Bardzo ciekawie podane.Tu naprawdę oczy jedzą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo :) makaron oczywiście polecam jest pyszny :)

      Usuń