niedziela, 12 stycznia 2014

Ekspresowa zupa grochowa

Dziś pomysł na... pyszny obiad w ekspresowym stylu! Skorzystałam z gotowej mieszanki mrożonej, ot takie przyspieszenie po dniu pełnym pracy;)

Ekspresowa zupa "grochówka"

składniki:
* mieszanka mrożona gotowa "zupa grzybowa" (a w niej ziemniaki, groch, marchew, pietruszka)
* 2 ząbki czosnku startego na drobnych oczkach tarki
* pół cebuli drobno posiekanej
* 2 grzyby suszone
* łyżka suszonego majeranku
* kilka ziaren ziela angielskiego
* 3-4 listki laurowe
* sól, pieprz świeżo mielony
* oliwa z oliwek (około 3-4 łyżek)
* 200 g kiełbasy myśliwskiej pokrojonej w plastry, a plastry na pół
* bulion warzywny, około 1 litra



W garnku rozgrzałam oliwę i dodałam kiełbasę, podsmażyłam ją i dodałam cebulę i czosnek. Wymieszałam i na małym ogniu podsmażyłam. Dodałam gotową mieszankę zupę grochową i całość zalałam bulionem warzywnym, około 1 litra, dorzuciłam przyprawy - majeranek, ziele angielskie, 3 listki laurowe, sól i świeżo mielony pieprz, grzyby suszone. Gotowałam około 25 minut czasem mieszając, ewentualnie doprawiłam pod koniec pieprzem i solą.
Podane ze świeżą pietruszką :)





1 komentarz:

  1. Lubię grochówki i grochowe i z dodatkiem grochu. Z takich mieszanek jednak dawno nie korzystałam. Wolę sama komponować składniki. Ale wiem że potrafią być ratunkiem w chwilach kryzysowych.

    OdpowiedzUsuń