czwartek, 9 stycznia 2014

Bigos z włoskiej kapusty

Kapusty długo nie lubiłam... gotować. Kiedy już spróbowałam, co jakiś czas do niej wracam. Tymczasem mam w rondelku

Bigos z włoskiej kapusty z kiełbasą i papryką

składniki
* pół główki kapusty włoskiej poszatkowanej
* około 200 g kiełbasy pokrojonej w kostkę
* średnia cebula drobno posiekana
* średnia marchew starta na grubych oczkach tarki
* pół czerwonej papryki pokrojonej w kostkę
* mała papryczka chili (lub pół) posiekana drobno
* około 400 ml (półtorej szklanki) bulionu warzywnego
* czubata łyżeczka koncentratu pomidorowego
* kilka łyżek oliwy z oliwek
* przyprawy (sól, pieprz, kilka ziaren angielskiego, szczypta papryki ostrej mielonej, 3 - 4 listki laurowe)


W wysokim rondlu rozgrzałam oliwę na której podsmażyłam kiełbasę. Dodałam cebulę i ją zeszkliłam. Do rondla dorzuciłam kapustę, marchew, paprykę, chili (jeśli chcecie mniej ostrą kapustę połowa będzie wystarczająca). Wymieszałam i zalałam bulionem, doprawiłam solą, pieprzem, papryką, zielem angielskim i listkiem laurowy.. Dusiłam pod przykryciem na małym ogniu często mieszając około godziny. Gdy kapusta zmiękła dodałam koncentrat pomidorowy, wymieszałam dokładnie i gotowałam jeszcze z 5 minut. Podane ze świeżym pieczywem i świeżymi listkami pietruszki.









1 komentarz: