sobota, 25 stycznia 2014

Ogórkowa z kurczakiem

W ten zimowy czas mam na rozgrzewkę

Zupę ogórkową z kurczakiem
(składniki na 2 talerze)

* 1 pierś z kurczaka pokrojona w paski i oprószona łyżeczką mąki pszennej
* mała cebulka drobno posiekana
* ząbek czosnku drobno posiekany
* średnia marchew pokrojona w kostkę
* mała pietruszka (korzeń) starta na tarce
* 5 średnich ziemniaków obranych i pokrojonych w kostkę
* 2 średnie ogórki kiszone starte na grubych oczkach tarki
* około 1 litra bulionu z kurczaka
* 2 - 3 łyżki oliwy z oliwek
* przyprawy - 3 listki laurowe, kilka ziaren ziela angielskiego, sól, pieprz

W rondlu rozgrzałam oliwę, zeszkliła cebulkę i dodałam czosnek. Po minucie - dwóch do rondla powędrował kurczak, obsmażyłam go i całość zalałam bulionem. Dołożyłam ziemniaki, marchew i pietruszkę, doprawiłam zielem angielskim, listkiem laurowym, solą i pieprzem. Gotowałam aż warzywa były miękkie i dodałam ogórki, zagotowałam i na małym ogniu całość bulgotała jeszcze z 5 minut. Do podania można dodać natkę pietruszki i gotowe!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz