sobota, 28 grudnia 2013

Zupa grzybowa

Dziś na obiad zupa grzybowa.
Taka (po) świąteczna.

Zupa grzybowa

składniki:

* garść grzybów suszonych
* bulion warzywny
* marchew pokrojona w kostkę
* pół średniej pietruszki startej na grubych oczkach tarki
* średnia cebula drobno posiekana
* ząbek czosnku drobno posiekany
* 2 łyżki masła
* przyprawy - sól, pieprz, ziele angielskie, listki laurowe, świeżo posiekana natka pietruszki

W rondelku w niewielkiej ilości wody ugotowałam grzyby. Gotowałam je około godziny na małym ogniu, następnie odcedziłam, przestudziłam i posiekałam. W garnku roztopiłam masło i zeszkliłam cebulkę, dodałam czosnek, marchew i pietruszkę. Wymieszałam i dodałam grzyby. Całość zalałam około 1/2 l bulionu warzywnego i wodą w której gotowałam grzyby. Całość gotowana około pół godziny. I obiad gotowy. Podane z makaronem.



1 komentarz:

  1. fajna zupka :) wlasnie ja ugotowałam, wprawdzie na bulionie drobiowym, ale i tak pyszna :P

    OdpowiedzUsuń