sobota, 28 września 2013

Tzatziki



Dziś dodatek do dań, który często przyrządzam. 
Dodaję go mięsa, wędlin, a czasem zjadam go po prostu z krakersami. Zapraszam na grecki dip


Tzatziki


składniki:
* gęsty jogurt naturalny, około 180 ml
* 2 małe ogórki gruntowe, dobrze umyte
* 2 ząbki czosnku starte na drobnych oczkach tarki i jeszcze dodatkowo posiekane
* sól
* pieprz
* (niekoniecznie, ale ja lubię) łyżeczka drobno posiekanego koperku


Na początku zajęłam się ogórkami. Umyłam dokładnie przekroiłam wzdłuż na pół i pozbawiłam nasion. Starłam na drobnych oczkach tarki, nie obierałam! Lekko posoliłam i odstawiłam na na kilka minut. W tym czasie ogórki puściły sok. Odcisnęłam je z nadmiaru soku i przełożyłam do miski. Dodałam jogurt, czosnek, sól, świeżo starty pieprz i koperek. Wymieszałam i odstawiłam do lodówki. Po około godzinie jest już gotowy!




6 komentarzy:

  1. bardzo lubię ten sos! jest pyszny i uniwersalny.

    OdpowiedzUsuń
  2. It's been a while since my last visit as I've been tied up with work. This greek dip looks perfect, Inka. I will definitely try this recipe. Thanks for sharing.

    OdpowiedzUsuń