poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Pęczak z grzybami

Pomysł na to danie zaczerpnęłam z najnowszego numeru czasopisma "Polska gotuje". Już od dawna miałam ochotę na takie połączenie. Dziś zapraszam na 

Risotto z kaszy pęczak z grzybami i boczkiem

składniki
* pół szklanki dobrze wypłukanej kaszy pęczak
* pół cebuli drobno posiekanej
* 2 łyżki masła
* 1,5 szklanki bulionu warzywnego 
* 1/3 szklanki białego wytrawnego wina
* pół szklanki ugotowanych wcześniej i pokrojonych drobno suszonych borowików
* sól
* pieprz
* świeży tymianek (około łyżeczki)
* kilka plastrów usmażonego chrupiącego boczku

W rondlu rozgrzałam masło i zeszkliłam na nim cebulę. Dodałam kaszę, wymieszałam i smażyłam około 2 - 3 minut. Dodałam białe wino, wymieszałam i dusiłam do odparowania wina. Dodałam grzyby i całość zalałam 1 szklanką bulionu. Gotowałam około 20 minut na małym ogniu co jakiś czas mieszając. Jeśli jest zbyt gęste można dolać rosołu. Na koniec doprawiłam solą, pieprzem i tymiankiem. Gotowałam jeszcze z pięć minut i gotowe! Podałam z usmażonym na chrupko boczkiem. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz