czwartek, 25 kwietnia 2013

Makaron z grzybami


Makaron: jest!
Boczek: jest!
Świeże grzyby: są!
Gotujemy zatem...

Makaron ze świeżymi grzybami

składniki na 2 porcje (mniej więcej)
* 8 cienkich plastrów boczków pokrojonych w kostkę
* 2 łyżki świeżych podgrzybków - u mnie z zapasów mrożonych jesienią
* mała cebulka drobno posiekana
* ząbek czosnku
* łyżka masła
* sól, pieprz
* kilka listków świeżej bazylii - listki posiekałam drobno
* pół szklanki śmietany 30%
* żółtko
* czubata łyżka parmezanu startego drobno
* dowolny makaron ugotowany według uznania/instrukcji na opakowaniu ;)



Boczek wysmażyłam na patelni, dodałam masło, cebulę, czosnek posiekany i grzyby, całość wymieszałam i smażyłam około 5 - 6 minut na średnim ogniu często mieszając. Ogień zmniejszyłam, całość doprawiłam solą i pieprzem i smażyłam jeszcze z 5 minut. W tym czasie ugotowałam i odcedziłam makaron i przygotowałam zalewkę. Śmietanę wymieszałam z żółtkiem i startym parmezanem. Makaron dorzuciłam na patelnię z usmażonym boczkiem z grzybami, dodałam świeżą bazylię i wymieszałam. Całość zalałam przygotowaną śmietaną i na małym ogniu cały czas mieszając smażyłam 2 minuty. Gotowe, proste i szybkie, a bardzo smaczne danie! 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz