wtorek, 26 marca 2013

Krem z kalafiora


Kalafior. Uwielbiam!
Gotowany, smażony... byle bez bułeczki tartej :) Znalazłam fantastyczny pomysł na zupę krem z kalafiora TUTAJ i od razu zabrałam się za przygotowanie. Takie właśnie lekkie i pyszne obiady lubię najbardziej!
Zapraszam na 

krem z kalafiora
składniki (na 3 - 4 porcje)

* kalafior średni, podzielony na różyczki
* średnia marchew
* średnia pietruszka (korzeń)
* mała cebula drobno posiekana
* 2 ząbki czosnku
* woda
* 3 - 4 łyżki oliwy z oliwek
* grzanki domowej produkcji
* dla chętnych boczek mocno wysmażony (wersja bez boczku też jest ok)
* sól, pieprz, gałka muszkatołowa 

I tak to leciało... W garnku dość głębokim rozgrzałam oliwę. Do garnka powędrowała cebula, a po chwili pokrojona w kostkę marchew i starta na grubych oczkach tarki pietruszka. wszystko razem podsmażyłam kilka minut często mieszając. Dodałam kalafiora i posiekane ząbki czosnku. Całość zalałam wodą, generalnie przykryłam nią warzywa. Gotowałam około 30 minut. Przestudziłam, zmiksowałam na jednolitą masę i znów zagotowałam, dodałam przyprawy (sól, pieprz, gałka muszkatołowa). Podałam z grzankami domowej roboty i mocno wysmażonym boczkiem. Pychotka!



1 komentarz:

  1. o włąśnie szukam jakiejś inspiracji na kremową zupę :)

    OdpowiedzUsuń