sobota, 30 marca 2013

Zawijas z jabłkami

Ostatnie ciasto zimowe tej wiosny. Cynamon i jabłka. Ciasto gotowe!

Zawijas z jabłkami

składniki
ciasto:
* 100 g masła
* 3 - 4 łyżki letniej wody
* 250 g mąki
Składniki zagniotłam w ciasto i odstawiłam w ciepłe miejsce na około pół godziny.

Nadzienie:
* 2 jabłka (pokrojone w kostkę)
* 2 łyżki bułki tartej
* 2 łyżeczki cynamonu
* 2 łyżki cukru
* 50 g masła
* sok z połowy cytryny
* skórka starta z cytryny
* orzechy laskowe starte na drobnych oczkach tarki

Ciasto, wiadomo, zgniecione, czeka. Nadzienie... Na patelni rozpuściłam masło, dodałam skórkę z cytryny, bułkę tartą, cynamon, jabłka, cukier, sok z cytryny. Wymieszałam do połączenia składników. Całość smażyłam razem około 2 - 3 minut na średnim ogniu.

Ciasto rozwałkowałam bardzo cienko. Na cieście ułożyłam, na 1/3 powierzchni, masę jabłkową. Ciasto zawinęłam w roladę i piekłam w nagrzanym piekarniku około 50 minut, aż pięknie się zarumieniło. Świetnie smakowałoby z lodami waniliowymi... mmm...

3 komentarze: