piątek, 22 lutego 2013

Ciasto cynamonem pachnące

Długo szukałam przepisu na wykorzystanie mleka pozostałego w kartonie... Pisałam tu już nie raz, nie dwa, że nie lubię marnotrawstwa jedzenia. Zawsze wymyślam jak wykorzystać pozostałe w lodówce produkty. Przepis na to ciasto znalazłam TUTAJ, niewiele zmieniłam przepis podstawowy. Ciasto wyszło rzeczywiście cudne, puszyste, pachnące... Jednak bardziej wyczuwa się nutę cynamonu, zapraszam więc na

Ciasto cynamonem pachnące

* 1/2 kostki masła
* 1/2 szklanki cukru brązowego
* 3/4 szklanki mleka
* 2 szklanki mąki pszennej
* 1 łyżeczka sody 

* pół łyżeczki proszku do pieczenia
* 1 łyżka kakao 

* 1 łyżeczka cynamonu
* 1 łyżka dżemu malinowego domowej produkcji
* 1 jajo 


W garnuszku roztopiłam masło, dodałam mleko i cukier. Całość zagotowałam i przestudziłam W misce wymieszałam mąkę, sodę, proszek do pieczenia, kakao, cynamon. Do składników suchych dodałam mokre, wymieszałam łyżką, dodałam dżem i jajko i jeszcze raz porządnie wymieszałam. Ciasto przelałam do foremki "keksówki" wyłożonej papierem do pieczenia. Piekło się około 45 minut. Przepyszne z poranną latte ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz