piątek, 28 lipca 2017

Fasolka, pomidory i jajko sadzone

Cześć :)

Dziś przygotowałam sobie naprawdę pyszne danie, dawno nie byłam tak zadowolona ze swojego obiadu. Dziś jestem i zamieszczam

składniki:
dla 1 osoby

* puszka pomidorów
* mała cebula szalotka
* jajko
* odrobina oleju kokosowego
* kilka kropel syropu klonowego
* ugotowana fasolka żółta - tak jedna garść do tego dania
* mały kabanos pokrojony drobno
* sól, pieprz, zioła prowansalskie, tymianek, papryka słodka mielona, pieprz cayenne


Na początku wstawiłam fasolkę, by się ugotowała. Gotuję zawsze w osolonej wodzie oczywiście do miękkości. Na patelni rozgrzałam olej kokosowy i podsmażyłam cebulkę, dodałam po pół łyżeczki suszonego tymianku, ziół prowansalskich, szczyptę papryki mielonej i pieprzu cayenne. Wymieszałam i dodałam puszkę pomidorów. Całość zagotowałam i na małym ogniu gotowałam około 10 minut, aż sos zredukował się i zgęstniał. Na koniec dodałam kilka kropel syropu klonowego. Do sosu dodałam trochę fasolki już miękkiej i ugotowanej. Wymieszałam i jeszcze z dwie , trzy minuty pogotowałam razem na średnim ogniu. 

W tym samym czasie na małej patelni podsmażyłam kabanosa i usmażyłam jajko sadzone doprawiając je tylko solą i pieprzem. 

Na talerz wyłożyłam fasolkę w pomidorach a na nią jajko, którego żółtko jeszcze się pięknie rozpływało i komponowało ze smakiem pomidorów. 
Mniam :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz