sobota, 25 lutego 2017

Pomysł na kapustę z patelni

Popełniłam dziś kapustę na obiad. 
Tak się rankiem obudziłam pełna ochoty na kapuścianą przekąskę. Wyszło z tego całkiem smaczne, lekko pikantne i gorące danie.

składniki:
*pół główki średniej kapusty, posiekanej oczywiście
* 100 g boczku (kupiłam w plastrach, zawsze to szybciej) pokrojonego drobno
* 100 g kiełbasy wiejskiej wędzonej pokrojonej w kostkę
* średnia marchew starta na drobnych oczkach tarki
* pół szklanki wody 
* przyprawy - kilka listków laurowych, kilka ziaren ziela angielskiego, słodka i ostra papryka, kolendra mielona - solidne szczypty, łyżeczka przyprawy do bigosu
* sól i pieprz 
* łyżka koncentratu pomidorowego

Na rozgrzanej patelni, na małym ogniu, wytopiłam nadmiar tłuszczu z kiełbasy i boczku i odlałam. Do podsmażonych mięsnych kąsków dodałam posiekaną kapustę, marchew, przyprawy, posoliłam, dodałam pieprzu świeżo mielonego i podlałam częścią przygotowanej wody, wymieszałam i pod przykryciem dusiłam około godziny. Często mieszałam i w miarę potrzeb podlewałam wodą. Pod koniec, gdy kapusta zmiękła, dodałam koncentrat pomidorowy podusiłam jeszcze 5 minut i gotowe!
Podane z pieczywem i odrobiną koperku!

Polecam i smacznego!
Inka



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz