niedziela, 8 stycznia 2017

InstaWeek i pomysł na pieczarkę


W tym tygodniu zimno... cholernie zimno ... więc jem za 3!

chińszczyzna domowa w 5 smakach

zapieksy z chleba razowego w najzimniejszy poranek tego stycznia i herbatka :)

niesamowite kiełbaski drobiowe z Lidla! przepyszne smażone na zimowe poranki

placuszki z serkiem waniliowym i syropem klonowym powracają na mój stół często

kapusta jest dobra na wszystko

zapieksy... jak nie ma chleba świeżego a jeść się chce ;)

marzenie - wrócić do Paryża :)ale najpierw zwykłe polskie kanapki 

powrót do Erybę - udany i ryba pyszna i duża i frytki genialne! szkoda, że grzańca nie było...


A na koniec pieczarki faszerowane


pomysł jest prosty

składniki 
* mięso mielone z indyka około 100 g
* łyżka oleju słonecznikowego
* cebulki posiekanej drobno łyżka
* łyżeczka ziół prowansalskich
* około 100 g ugotowanej kaszy bulgur
* świeże pieczarki - kapelusze oczyszczone, ja zwykle obieram skórkę
* kilka plasterków sera żółtego
* sól i pieprz

Na rozgrzanej patelni rozlałam olej i podsmażyłam cebulkę. Mięso mielone wymieszałam z solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi, dodałam do cebulki i usmażyłam. Osobno ugotowałam kasze bulgur według instrukcji na opakowaniu. W misce wymieszałam kaszę i usmażone mięso. Pieczarki oczyściłam i ich kapelusze wypełniłam nadzieniem. Na wierzchu każdej położyłam odpowiednio przycięty  plaster sera żółtego. kapelusze ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem i posmarowanej olejem. Piekłam w piekarniku około 25 minut. 


Smacznego tygodnia!
Inka 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz