wtorek, 12 lipca 2016

Coś podobnego do risotto, z kurkami i cukinią




Zachcianki grzybowe!

Sezon na kurki rozpoczęty, czas więc coś z nich przygotować.

W szafeczce oczywiście czekał sobie całkiem grzecznie ryż arborio... czyli idealny do risotto!

składniki na 1 porcję
* garstka ryżu (dosłownie garść!)
* kurki, wzięłam około 10 średnich sztuk, umyłam delikatnie, wysuszyłam, pokroiłam w mniejsze części
* kilka plastrów cukinii, u mnie 8 o grubości około 0,5 cm przekrojonych na pół
* dwie, trzy łyżki oliwy z oliwek
* łyżeczka drobno posiekanej cebuli
* sok z połowy cytryny
* świeża kolendra posiekana drobno (około 1 łyżki)
* sol, pieprz
* woda (mniej więcej szklanka )

Na patelni 
(tradycyjny początek moich dań jednogarnkowych) 
rozgrzewam oliwę, dodałam cebulkę i ryż. Przesmażyłam razem. 
Skropiłam sokiem z cytryny, dołożyłam kolendrę. 
Wymieszałam i z minutkę posmażyłam, aż ryż wciągnął sok. 
Dodałam kurki i cukinię, zalałam połową wody, doprawiałam solą i pieprzem. Na małym ogniu gotowałam bez przykrycia, często mieszając i w razie potrzeby dolewałam pozostałą wodę . Trwało to około 20 minut. 

Danie gotowe! 

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz