sobota, 18 czerwca 2016

Ziemniaki z mięsem mielonym i papryką




Obiady jednogarnkowe uwielbiam.
Obiady robione sprawnie i takie które same się robią.
Wykorzystane produkty są smaczne i zdrowe :)

składniki na 1 porcję:
* około 100 g mięsa mielonego z indyka
* pół cebuli szalotki posiekanej drobno
* około 3 łyżek oliwy z oliwek
* pół papryki czerwonej pokrojonej w drobna kostkę
* 3 średnie ziemniaki pokrojone w kostkę 
* sól, pieprz, suszony tymianek i zioła prowansalskie, płatki ostrej papryki suszonej
* kilka czarnych oliwek odsączonych z zalewy

Na patelni rozgrzałam oliwę, podsmażyłam cebulkę i dodałam  zioła: tymianek i prowansalskie oraz paprykę suszoną, przesmażyłam z pół minuty i dodałam mięsko, które szybko się podsmażyło. Zmniejszyłam ogień i do mięsa dołożyłam paprykę świeżą i ziemniaki, posoliłam i pod przykryciem dusiłam około 15 minut często mieszając. Gdy ziemniaki zmiękły (może to potrwać dłużej... ) dołożyłam oliwki, już bez przykrycia smażyłam jeszcze z 10 minut dla uzyskania złotego koloru ziemniaków ;)
I gotowe , smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz