czwartek, 6 sierpnia 2015

Gulasz wieprzowy z kurkami


Gulasz to świetne danie jednogarnkowe. Kroisz, siekasz składniki, wrzucasz do rondla i w sumie gotuje się samo :) Pasuje i na obiad i na kolację, uparcie może też być śniadaniem. Lubie niezbyt gęste gulasze, więc dziś taka propozycja dla mnie idealna! 


Gulasz wieprzowy z kurkami

składniki:
(na 4 porcje)
* 500 g mięsa wieprzowego z szynki na gulasz pokrojonego w kostkę około 2 cm, oprószone sola i pieprzem świeżo mielonym
* średnia cebula drobno posiekana
* czubata łyżka mąki pszennej
* 2 szklanki bulionu warzywnego
* 200 g świeżych kurek 
* kilka łyżek oliwy z oliwek
* przyprawy - sól, pieprz, 3 listki laurowe, kilka ziaren ziela angielskiego, pół łyżeczki suszonego estragonu, 2 szczypty papryki ostrej mielonej
* opcjonalnie drobno posiekana natka pietruszki do dekoracji przed podaniem


Na głębokiej patelni rozgrzałam oliwę z oliwek i podsmażyłam na niej mięso obtoczone wcześniej delikatnie w mące. Dodałam cebule i wszystko razem smażyłam chwile często mieszając na średnim ogniu. Zalałam mięso bulionem, wymieszałam, dodałam przyprawy i dusiłam na małym ogniu pod przykryciem około 30 minut, co jakiś czas mieszając. Następnie dodałam umyte i przesuszone kurki, większe kroiłam na ćwiartki, i dusiłam znów pod przykryciem kolejne pół godziny na małym ogniu. Zjedzone ze świeżym pieczywem. Idealnie smakuje również z kaszą gryczaną, polecam, smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz