sobota, 20 czerwca 2015

Kapusta z....

Kapuśniak. To pierwsze zastosowanie kapusty jakie przychodzi mi na myśl widząc dorodna główkę tego warzywa. Ale nie jedyne! Taki kapuśniak już kiedyś gotowałam, przepis znajdziesz TUTAJ, Tym razem inspiracją były "resztki" warzyw pozostawione po innych daniach. Z tych skarbów powstała

Kapusta duszona 

składniki:
* 1/4 główki średniej kapusty posiekana
* 2 małe marchewki starte na grubych oczkach tarki
* pół średniej cebuli drobno posiekanej
*  kilka łyżek oliwy z oliwek
* kilka plastrów szynki wędzonej pokrojone w kostkę
* 6 pieczarek obranych i pokrojonych w plastry
* pół czerwonej papryki pokrojonej w kostkę
* 3 małe ziemniaki pokrojone w kostkę
* przyprawy (sól, pieprz, ziele angielskie 2 - 3 ziarna, 2 listki laurowe, natka pietruszki i koperek drobno posiekane - około łyżeczki)
* około szklanka wody (250 ml)

W rondlu rozgrzałam oliwę i zeszkliłam cebulkę, dołożyłam wędlinę i podsmażyłam wszystko krótką chwilę. Dodałam posiekaną kapustę, ziemniaki, pieczarki, paprykę, marchew, przyprawy, zalałam połową wody i dokładnie wymieszałam. Po zagotowaniu przykryłam pokrywką i na małym ogniu dusiłam około 30 minut co jakiś czas mieszając i w miarę potrzeby dolewałam wodę. Pod koniec gotowania dodałam pomidory, wymieszałam i doprawiłam jeszcze do smaku pieprzem i solą. Gotowe! 

ps. świetnie smakuje ze świeżym, chrupiącym pieczywem :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz