środa, 15 kwietnia 2015

zupa krem z młodej kapusty





Lekki obiad. W szafce znalazłam główkę kapusty i postanowiłam ugotować kapuśniak. Wróć.... Prawie kapuśniak...






Krem (zupa) z młodej kapusty

składniki:
* 1/4 średniej główki kapusty drobno poszatkowanej
* 3 średnie ziemniaki pokrojone w kostkę
* 2 marchewki pokrojone w plasterki
* łyżka drobno posiekanej cebuli
* łyżeczka masła
* 2 ząbki czosnku drobno posiekanego
* około 1 i 1/2 litra bulionu drobiowego
* przyprawy ( 3-4 listki laurowe, kilka ziaren ziela angielskiego, 2 - 3 szczypty majeranku, sól, pieprz)
* do podania np. grzanki

Na patelni rozgrzałam masło i podsmażyłam cebulę z czosnkiem. Do bulionu dodałam ziemniaki, marchew, kapustę i przyprawy. Całość zagotowałam i dołożyłam zeszkloną cebulę z czosnkiem. Dusiłam pod przykryciem. Gdy warzywa zmiękły zupę wyłączyłam i lekko schłodziłam, całość zmiksowałam na gładko. Podałam z grzankami domowej roboty.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz