niedziela, 19 kwietnia 2015

Tarta świętokrzyska



Tarta świętokrzyska - ta nazwa to pomysł mojego młodszego brata. A tarta zastąpiła nam pizzę , którą mieliśmy zamówić w pobliskiej pizzerii. Przegląd lodówki zaowocował takim oto prostym daniem. Do tego sałatka, sos majonezowo - ketchupowy  i kolacja lub obiad gotowe.

Tarta świętokrzyska

składniki:

* ciasto: 
2 szklanki mąki pszennej, 2 żółtka (u mnie z kaczych jaj), pół kostki masła (około 100g), szczypta soli, 3 - 4 łyżki zimnej wody


Z podanych składników zagniotłam ciasto, owinęłam folią i wstawiłam na około pół godziny do lodówki. Po wyjęciu rozwałkowałam i ciastem wyłożyłam silikonową formę do tarty o średnicy 30 cm.

farsz: 10 plasterków kiełbasy pokrojonych w drobną kostkę, pierś z kurczaka około 250 g pokrojona na drobne kawałki, 150 g sera żółtego startego na grubych oczkach tarki, 2 łyżki kukurydzy z puszki, 2 łyżki świeżej papryki pokrojonej w kostkę, 2 łyżki świeżo startego parmezanu, 3 pomidory suszone z zalewy pokrojone drobno, jogurt naturalny (około 180 g), 1 jajo kacze + 2 białka, które zostały z ciasta, zioła (prowansalskie, oregano, pieprz, sól)

W głębokim naczyniu roztrzepałam jajo i białko, dodałam jogurt, parmezan i przyprawy, całość dokładnie wymieszałam. Na rozgrzanej patelni na małym ogniu podsmażyłam kiełbasę i dodałam kurczaka, smażyłam aż kawałki mięsa lekko się zrumieniły. Na cieście ułożyłam pomidory suszone, kurczaka i kiełbasę, równomiernie rozsypałam kukurydzę, paprykę i połowę sera żółtego. Całość zalałam przygotowaną masą jogurtowo-jajeczną i posypałam z wierzchu drugą połową startego sera. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około 35 minut.







1 komentarz: