niedziela, 27 lipca 2014

PiknikLove i przepis na Quiche z boczkiem i pieczarkami

Przyjemny wieczór. Na kocyku, w doborowym towarzystwie i z pysznym jedzeniem. Park w Warszawie i piknik wieczorową porą. Co na piknik? Były pałki z kurczaka, łosoś marynowany, quiche, sałatka z pomidorów i mozzarelli, pieczywo, winko.... To był znakomity wieczór!








Quiche z boczkiem i pieczarkami
ciasto:
* około 250 g mąki pszennej
* około 120 g schłodzonego masła
* kilka łyżek zimnej wody
* sól
Ze składników zagniotłam ciasto i wstawiłam na godzinę do lodówki. Po wyjęciu rozwałkowałam i wylepiłam ciastem keksówkę do połowy.

Nadzienie:
* boczek, opakowanie około 70g , wysmażony i odsączony z tłuszczu
* 6 dużych pieczarek pokrojonych na plastry, usmażonych z dodatkiem połowy papryki chili
* 4 jajka
* śmietana 30% około 150ml
* sól
* pieprz
* zioła prowansalskie
* 3 - 4 łyżki sera żółtego startego na drobnych oczkach tarki

Na cieście rozłożyłam boczek i grzyby. Jaja i śmietanę roztrzepałam, dodałam zioła prowansalskie, doprawiłam do smaku solą i pieprzem, posypałam serem żółtym. Wstawiłam do piekarnika na około 30 minut. Przestudzone idealnie nadaje się na piknik!











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz