czwartek, 24 lipca 2014

Co dobrego w Olsztynie

Olsztyn, miasto położone wśród jezior i lasów, przywitało nas ulewą :) Ale później było już tylko lepiej. O mieście poczytacie TUTAJ. W tym miejscu chcę napisać o tym co jadłam.

Restauracja Kawiarnia Staromiejska
Głodni i zmęczeni szukaliśmy długo miejsca na obiad po podróży. Spacerując w deszczu po Starym Mieście natknęliśmy się na reklamę pierogów z kurkami w Staromiejskiej. Wnętrze przypomina klimatem przedwojenne lokale. Zamówiliśmy pierogi z kurkami i golonkę na kapuście duszonej.

golonka była smaczna, kapusta również
pierogi to rozczarowanie.... zalane masłem, jak zupą, farsz... pół kurek - pół cebuli i niedoprawione.... szukam teraz miejsca w którym mogę zjeść pyszne pierogi

House Cafe

Dobra kawa? Zawsze! A w tym miejscu dostaliśmy przepyszną kawę, którą serwowała rewelacyjna obsługa. Do tego przyjemne wnętrze i wygodne fotele, w których zatonąć można na długo. Jest i WI-FI więc po godzinach spacerów można sprawdzić co u znajomych na FB ;) Chętnie powtórzyłabym wizytę...

Berry Merry :)
kawa na zimno i z bitą śmietaną, był też torcik malinowy, ale był tak pyszny, że nie dotrwał do opcji: zdjęcie :)

Cudne Manowce
I to był hit! Miejsce na uboczu Starego Miasta, więc cudnie że udało się nam znaleźć. Wystrój przytulny, babciowy, ale bardzo przyjemny. Obsługa również przyjemna. Dodatkowy plus za piwa regionalne. Karta trochę za duża, może przez nadmiar pizzy, ale była sezonowa oferta. Zamówiliśmy....

oczywiście piwa regionalne
Ta zupa jest znakomita! Rybna....
dzyndzałki warmińskie ze skrzeczką napełnione mięsem wołowym - pyszne!
polędwiczki wieprzowe w sosie kurkowym z razowymi kopytkami i buraczkami były rewelacyjne
nic tylko wchodzić i jeść :)
Na koniec marzyły się nam pierogi z restauracji bardzo obleganej przez smakoszy.... ale ... właśnie... W niedzielę postanowiliśmy pójść tam na obiad, usiedliśmy przy stoliku i przez 15 minut nikt do nas nie podszedł! Trudno, ich strata. Tym sposobem dotarliśmy do...

Bar Dziupla

Przyjemna obsługa, niskie ceny, sympatyczny wystrój. Zdecydowaliśmy się na ostatni obiad w Olsztynie właśnie tu. Zamówiliśmy w lokalu, zjedliśmy w ogródku bardzo przyjemny "domowy" obiad.

klasyka barów: mielony z ziemniaczkami i zestawem surówek
gulasz i kasza gryczana, do tego w zestawie był jeszcze barszcz z buraków
Tyle...
Śniadania i noclegi mieliśmy w Hoteliku u Sąsiada. Przemili właściciele, pyszne i obfite śniadania, przystępne ceny :)

Do następnego razu, Olsztynie:)