poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Zupa ziemniaczana z kurkami i szafranem


Czas na kurki. Wpadł mi w ręce fantastyczny przepis z kuchni niemieckiej zapisany przez Roberta Makłowicza w książce "Smak łowi Makłowicz...". Zupa idealna na ciepłe dni, do tego kurki i ta prostota wykonania. Kuchnia serwuje dziś



Zupę ziemniaczaną z kurkami, szafranem i grzanką z pasztetem

składniki ( na około 3 - 4 porcje)
* 6 średnich ziemniaków pokrojonych w kostkę
* 2 średnie marchewki pokrojone w kostkę
* około 200 g kurek dobrze umytych (małe w całości, średnie i większe pokrojone na pół lub duże na ćwiartki)
* średnia cebula pokrojona w drobną kostkę
* łyżka masła
* litr rosołu z kurczaka
* przyprawy - szczypta szafranu, sól i pieprz do smaku

W rondlu rozgrzałam masło i zeszkliłam na nim cebulę. Dodałam kurki i często mieszając smażyłam około 2 minut, dodałam ziemniaki i marchew, wymieszałam i na małym ogniu często mieszając smażyłam około 3 minut. Zalałam bulionem, dodałam szafran i zagotowałam. Na małym ogniu gotowałam około 20 minut. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem i pogotowałam jeszcze z 5 minut. Gotowe! 

Dodatek to grzanki z pasztetem, które świetnie uzupełniają smak zupy. Swój pasztet przygotowałam godzinę wcześniej i wstawiłam do lodówki.
składniki:
* 1 puszka pasztetu drobiowego
* 1/4 cebuli startej na drobnych oczkach tarki
* pieprz świeżo mielony
* pół łyżeczki majeranku

* kilka kromek chleba lub bagietki podsmażonej na oliwie z oliwek na chrupiące.

Wszystkie składniki umieściłam w misce i dokładnie wymieszałam. Smarowałam nim grzanki i podawałam z zupą.






Smacznego:)

1 komentarz: