poniedziałek, 4 lutego 2013

Risotto z boczkiem


Bardzo lubię dania z ryżem. Pasuje do niego mnóstwo dodatków, jest idealny na obiad, kolację, nawet jako deser. Tym razem wersja wytrawna, na obiad proponuję

Risotto z boczkiem i grzybami

składniki (dla 1 osoby)
* około 100 g ryżu arborio
* kilka plastrów boczku, pokrojonych w kostkę
* cebula szalotka drobno posiekana
* grzyby suszone, ugotowane wcześniej i drobno posiekane
* wywar z gotowanych grzybów, około 500 ml
* 2 - 3 łyżki oliwy z oliwek
* sól, pieprz
* suszona bazylia
* zioła prowansalskie
* parmezan





Na rozgrzanej patelni zrumieniłam boczek, nie był jednak zbyt tłusty więc dolałam kilka łyżek oliwy. Do boczku dorzuciłam cebulę, chwilę podsmażyłam razem i dosypałam ryż. Całość smażyłam około 2 - 3 minut często mieszając. Zalałam łyżką wazową wywaru z grzybów i na małym ogniu dusiłam wszystko około pół godziny, co jakiś czas dolewałam wywaru i mieszałam. Gdy dolana część wywaru wsiąkła w ryż dolewałam następną. Po zalaniu pierwszy raz risotto doprawiłam solą, pieprzem, bazylią i ziołami prowansalskimi. Po ugotowaniu posypałam parmezanem. Pychota!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz