poniedziałek, 11 lutego 2013

Babeczki marchewkowe


Te babeczki zrobiłam wczoraj popołudniu, w ostatni dzień wolny... Tak na pocieszenie... Następne dni lenistwa dopiero w święta. Za chwilę zderzenie z rzeczywistością... Tymczasem

Babeczki marchewkowe

składniki: (wychodzi ok 12 babeczek)
* półtorej szklanki mąki pszennej
* łyżeczka sody
* łyżeczka proszku do pieczenia
* 3/4 szklanki cukru
* szczypta soli
* 3/4 szklanki oleju
* 3 jajka
* 2 łyżeczki jogurtu naturalnego
* 2 średnie marchewki starte na drobnych oczkach tarki
* pół szklanki drobno posiekanych orzechów laskowych
* 1 łyżeczka cynamonu

Do dekoracji:
* czekolada mleczna
* kolorowa posypka 




Suche składniki (mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sodę, sól, cynamon) wymieszałam w jednej misce. W drugiej roztrzepałam jaka, dodałam olej i jogurt, wymieszałam i przelałam do suchych składników. Do mieszanki dodałam marchewkę i orzechy. Całość wymieszałam. Formy na babeczki wyłożyłam papilotkami i wypełniałam masą na wysokość około 3/4. Piekłam około 25 minut. Po upieczeniu udekorowałam czekoladą roztopioną w wodnej kąpiel i odrobiną kolorowej posypki.

1 komentarz: