środa, 19 września 2012

Biała Dama


Czekolada, 2 czekolady, biała czekolada, mleczna, gorzka, nadziewana... Wybór jest ogromny! Już od jakiegoś czasu miałam ochotę na ciasto z białą czekoladą. Przepis znalazłam w niesamowitej książce "Przysmaki z czekolady", zmodyfikowany lekko do możliwości mojej kuchni.

Biała Dama - ciasto z białą czekoladą

Składniki:
ciasto
* 2 jajka
* 4 łyżki cukru trzcinowego
* szklanka mąki pszennej
* czekolada mleczna roztopiona, 100 g
* szczypta proszku do pieczenia
krem
* 350 ml śmietany 30%
* 4 czekolady białe, po 100 g
* serek mascarpone, 250 g



I po kolei... 

Ciasto - jajka roztrzepałam z cukrem mikserem na puszystą masę, dosypałam mąkę, szczyptę proszku do pieczenia i dolałam lekko przestudzoną roztopioną mleczną
czekoladę, generalnie też powinna być biała, wtedy ciasto rzeczywiście jest całe białe. Stwierdziłam jednak, że ciasto będzie ze zwykłą mleczną. Wymieszałam dokładnie łyżką i wylałam na tortownicę kwadratową o boku 25 cm, oczywiście wyłożoną papierem do pieczenia. Piekłam około 25 minut, w przepisie jest mowa o temperaturze 180 stopni. Po upieczeniu zostawiłam do wystudzenia w tortownicy.

Krem - śmietanę wlałam do garnka i na średnim ogniu, mieszając cały czas doprowadziłam do wrzenia, wyłączyłam gaz. Do śmietany dorzucałam kostki białej czekolady i ciągle mieszałam, po rozpuszczeniu czekolady, całych 4 tabliczek, domieszałam do masy serek mascarpone. Masę wylałam na ciasto znajdujące się w tortownicy. Całość wylądowała w lodówce na całą noc. Rankiem okazało się, że ciasto pięknie się ścięło, ale pozostało kremowe. Smakując masz wrażenie czekoladowego BUM! Polecam wszystkim fanom czekolady, pozycja obowiązkowa!



Ciasto czekoladowe było wczoraj.
Dziś będzie... ze śliwkami lub jabłkami.

Tymczasem dobrego dnia :)

14 komentarzy:

  1. Ależ dumnie się prezentuje. ;) Na pewno jest wspaniałe w smaku.

    OdpowiedzUsuń
  2. jej, to ciasto wygląda wyśmienicie! *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie się prezentuje! Musi być bardzo słodkie :)...ale biała czekolada jest taka pyszna:)...

    OdpowiedzUsuń
  4. po składnikach widzę, że to bomba kaloryczna, ale to musi być tak pyszne, że skusiłabym się i na dwa kawałki *.*

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedno jest pewne...białą damę wypróbuję na pewno. Przepis zapisuję. :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zjadłabym sobie kawałeczek do kawki! Pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale czekoladowe, wygląda smakowicie, zwłaszcza krem mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pycha! zapisuje przepis i na pewno zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszności. Jesienią uwielbiam czekoladowe ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ciasto wygląda bardzo zachęcająco, muszę wypróbować:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. No to zobaczymy czy mi się uda :) :)

    OdpowiedzUsuń