czwartek, 19 lipca 2012

Ciasteczko w słoiczku



Jadę do domu, już dawno nie odwiedzałam mamy i braci. 
Z tej okazji upiekłam im coś, czego na pewno jeszcze nie jedli! Ciastka ułożyłam w ślicznym słoiku i zabieram ze sobą! Przygotowałam ciastka Biscotti z czekoladą, migdałami i żurawiną. Oryginalny przepis pochodzi z książeczki  "Przysmaki z czekolady". Ciastka są naprawdę fajne, suche i smaczne, do kawy i herbaty! Mam nadzieję, że będą smakowały!


Składniki:
* jajo
* pół szklanki cukru
* szklanka mąki
* pół łyżeczki proszku do pieczenia
* łyżeczka esencji waniliowej
* łyżeczka cynamonu mielonego
* garstka pokruszonych płatków migdałów
* garstka gorzkiej czekolady drobno posiekanej
* garstka suszonej żurawiny, posiekałam ją jeszcze


Jajko roztrzepałam z cukrem, do tego dorzuciłam mąkę, proszek do pieczenia, wanilię, cynamon i zagniotłam ciasto. Do ciasta dorzuciłam migdały, czekoladę i żurawinę. Zagniotłam i uformowałam w bagietkę, wyszło mi tak na długość dużej blaszki. Upiekłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia około 25 minut. Wyjęłam i zgodnie z tradycją tych ciastek pokroiłam i piekłam jeszcze 10 minut, po 5 minutach przewróciłam na drugą stronę. Wyszły fajne chrupiące ciasteczka! Koniecznie do powtórzenia, może z innymi dodatkami :)




7 komentarzy: