piątek, 29 czerwca 2012

Chleb i pomidory



Mój pierwszy chleb! Jej! Jej! Jupi! Przepis pokombinowałam z różnych stron, a naczytałam się przepisów na chleb na drożdżach... mnóstwo. Wczoraj poczułam, że to ten dzień! 
Składniki:
* dwie szklanki mąki pszennej
* ćwierć kostki drożdży
* łyżeczka soli
* świeża bazylia, byłaby najlepsza, ale właśnie zostało mi kilka listków, 
* więc dołożyłam 3 szczypty ziół prowansalskich
* 6 suszonych pomidorów z zalewy
* łyżka oliwy z zalewy z pomidorami 
* 2/3 szklanki ciepłej wody
* łyżeczka cukru


Na początek drożdże posypałam cukrem i zalałam 3 łyżkami letniej wody, zostawiłam. Mąką wymieszałam z solą, ziołami dorzuciłam posiekane drobno pomidory. Drożdże na szczęście ruszyły się z miejsca, więc dodałam je do miski, dolałam łyżkę oliwy i resztę wody. Wszystko wyrobiłam na piękną kulkę ciasta, którą zostawiłam w misce pod przykryciem na pół godziny. 




W tym czasie wypiłam pyszną herbatę malinową ;) Ciasto na szczęście też ruszyło, więc wyrobiłam z niego podłużny bochenek, ułożyłam na papierze do pieczenia posypanym lekko mąką i piekłam około 35 minut. Zachwycająca smakiem i zapachem praca, takie chlebowe dzieło sztuki!  






1 komentarz:

  1. Bardzo lubię dodatek pomidorów suszonych w pieczywie, więc na pewno przypadłby mi do gustu ten chlebuś :)

    OdpowiedzUsuń