środa, 23 maja 2012

Pizza z jajka


Cały dzień miałam ochotę na sałatkę. Wymyślałam różne jej oblicza. Po powrocie do domu otworzyłam lodówkę z zamiarem właśnie zrobienia sałatki... Lecz... Moim oczom ukazały się jajka. Znowu. I pieczarki. I pomysł nowy! Taka pizza warzywno-jajeczna.







Składniki:
* kilka średnich pieczarek (5 - 6 szt)
* papryka żółta (niewielki kawałek)
* papryka czerwona (niewielki kawałek)
* pół cebulki
* 2 jajka
* łyżka startego żółtego sera
* łyżeczka oliwy z oliwek
* przyprawy (w moim przypadku sól, pieprz kolorowy grubo mielony, zioła prowansalskie i szczypta curry)




Wykonanie:
Na patelni rozgrzałam oliwę, posiekałam drobno połowę cebulki i wrzuciłam na oliwę.

Do zeszklonej cebulki dołożyłam pokrojone pieczarki oraz pokrojoną w kosteczkę paprykę w obu kolorach. Podsmażyłam chwilkę, może 4 - 5 minut na małym ogniu, by soki z warzyw ulotniły się. I tak pięknie prezentuje się moja silikonowa łopatka do mieszania! Ach!


W misce roztrzepujemy jajka, wsypujemy zioła i ser i mieszamy.



Tak przygotowane jajka wlewamy powoli na patelnię z pieczarkami i papryką.



Dusimy pod przykryciem do ścięcia się jajek :) oczywiście na małym ogniu :)



Polecam, bo to bardzo proste, łatwe i szybkie do wykonania danie. 
Jadłam je na obiadokolację, ale śniadanie też byłoby miłe :)



2 komentarze: