wtorek, 5 kwietnia 2016

Potrawka z warzyw na rukoli



Taki obiad z tego co w lodówce napoczęte na potrzeby innych dań. Postanowiłam wszystko razem połączyć i wyszło danie naprawdę dobre i zdrowe i sycące.

składniki 
(na dwie duuuuuże porcje)
* pół cebuli posiekanej drobno
* około 250 g pieczarek, obranych i posiekanych w plastry
* 2 duże marchewki obrane, umyte i starte na grubych oczkach tarki
* około 20 oliwek zielonych odsączonych
* po pól średniej papryki zielonej i żółtej , umyte i pokrojone w kostkę 
* 3 średnie ziemniaki obrane, umyte i pokrojone w 1 cm kostkę
* puszka pomidorów (u mnie w całości, rozgniatam je zawsze widelcem)
* przyprawy - łyżka suszonego tymianku, szczypta oregano, sól, pieprz
* kilka łyżek wody
* dwie łyżki oliwy z oliwek

Na głębokiej patelni rozgrzałam oliwę i podsmażyłam cebulę. Dodałam zioła - tymianek i oregano. Dodałam pieczarki, paprykę, ziemniaki, marchew i podlałam wodą, kilka łyżek 5 - 6 zupełnie wystarczy. Na małym ogniu dusiłam wszystko pod przykryciem około 20 minut. Dodałam pomidory w puszce i oliwki, zagotowałam, doprawiłam solą i pieprzem. Gotowałam jeszcze około 20 minut na małym ogniu często mieszając, by sos  zredukował się trochę. 
Danie gotowe !

Swoje podałam na rukoli, która podkreśla świetnie smak potrawki, ale może być tez sałata lub szpinak. Ja osobiście polecam rukolę!





2 komentarze: