środa, 11 listopada 2015

Grochówka


Wreszcie odważyłam się na ugotowanie grochówki! 
Niby nic wielkiego, niby... ale ja nie lubię dań, które wymagają zbyt długiego przygotowywania.
Ale uwielbiam grochówkę !!! więc oto mój pomysł na nią, nie jest odkrywczy, ale jest przetestowany!

składniki:
* około 250 g grochu łuskanego połówek namoczonego w wodzie (cała noc), następnie opłukanego i odcedzonego
* około 100 g boczku dobrej jakości , pokrojonego w kostkę
* 1 małe pętko kiełbasy pokrojonej w kostkę
* pół średniej cebuli posiekanej drobno
* dwa średnie ziemniaki pokrojone w kostkę
* średnia marchew i pietruszka starte na grubych oczkach tarki
* przyprawy - łyżka suszonego majeranku, kilka ziaren ziela angielskiego, 3 listki laurowe, 2 małe suszone grzybki, sól, pieprz świeżo mielony
* około 2 litrów wody 

Przygotowania do gotowania zupy zaczęłam dzień przed nim, wieczorem namoczyłam groch i pod przykryciem zostawiłam na kuchence gazowej na całą noc. Rankiem go odcedziłam i wypłukałam. W garnku na małym ogniu obsmażyłam boczek i kiełbasę, następnie dodałam cebulę. Gdy się zeszkliła dodałam opłukany groch i zalałam wodą. Zagotowałam i dołożyłam przyprawy oraz marchew i pietruszkę. Gotowałam około 3 - 4 godzin na małym ogniu często mieszając i sprawdzałam stan wody. Pół godziny przed końcem dodałam ziemniaki i doprawiłam do smaku sola i pieprzem. Zjedzone ze smakiem !!!

Polecam :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz