sobota, 2 listopada 2013

Prosty gulasz z kurczakiem

Najłatwiejszy do przyrządzenia gulasz z kurczaka! 

składniki:
* mała pierś z kurczaka pocięta na paski około 2 - 3 cm
* pół małej cebulki
* 1/3 średniej cukinii pokrojonej w równe świartki
* 2 średnie pomidory obrane ze skóry, pozbawione gniazd nasiennych i pokrojone w kostkę
* 3 - 4 łyżki oliwy z oliwek
* łyżka kukurydzy z puszki
* przyprawy - pieprz, sól, papryka ostra mielona, curry

Kurczaka około godziny przed przyrządzaniem doprawiłam solą, pieprzem i papryką. Wtedy też podsmażyłam cukinię na łyżce oliwy, na złoty kolor z każdej strony i zdjęłam ją z patelni. Na patelnię wlałam resztę oliwy i zeszkliłam cebulę, wsypałam łyżeczkę curry i wymieszałam. Dodałam kurczaka i obsmażyłam z każdej strony. Następnie na patelni znalazły się pomidory, wymieszałam i smażyłam na małym ogniu często mieszając około 5 minut. Dodałam cukinię, kukurydzę, doprawiłam do smaku solą i pieprzem i gotowałam jeszcze około 5 minut na średnim ogniu. Idealne do ryżu, makaronu ryżowego:) Smacznego!

1 komentarz:

  1. wariacje na temat kurczaka to mój żelazny faworyt obiadowy ;) twoja gulaszowa propozycja jest niezywkle zachęcająca :) faktycznie ryż tutaj bardzo pasuje.

    OdpowiedzUsuń