sobota, 20 lipca 2013

Frittata z cukinią i papryką



Dziś bez zbędnych wstępów zapraszam na




Frittatę z cukinią, papryką i pomidorami

składniki:
na 1 osobę
* 3 jajka, używam małych od kur zielononóżek
* 1/3 małej cukinii pokrojonej na 0.5 cm plastry, a plastry pokroiłam na ćwiartki
* pół pomidora obranego ze skórki, pozbawionego gniazd nasiennych
* 1/4 małej zielonej papryki drobno pokrojonej 
* sól, pieprz, łyżeczka świeżej bazylii drobno posiekanej
* łyżka drobno startego parmezanu
* 2 łyżki oliwy z oliwek


Na patelni rozgrzałam oliwę, dodałam cukinię i paprykę. Na małym ogniu smażyłam około 5 minut często mieszając. Dodałam pomidory, wymieszałam i razem smażyłam około minuty. W tym czasie przygotowałam jajka. Rozbiłam je i doprawiłam do smaku solą, pieprzem i bazylią. Jajkami zalałam warzywa na patelni. Na małym ogniu smażyłam około 10 minut pod przykryciem, do ścięcia się jajek. Zjadłam posypane łyżką parmezanu do tego kieliszek czerwonego wytrawnego wina. Smacznego!






1 komentarz: