wtorek, 9 lipca 2013

Bataty z piekarnika

Szczerze? Nigdy wcześniej nie jadłam tych pomarańczowych bulw... Dostałam je od mamy, która zakupiła je w "promocyjnej cenie", ale niekoniecznie miała pomysł jak je wykorzystać. U mnie po intensywnych poszukiwaniach w internecie, książkach kucharskich i z pomocą wyobraźni, powstał pomysł na...

Bataty z piekarnika

składniki (dla 1 osoby)
* 2 bataty średniej wielkości, obrane ze skórki i pokrojone w słupki dość duże około 1 cm szerokości
* przyprawy (sól, pieprz, kolendra, łyżeczka świeżego rozmarynu, pieprz cayenne, ostra papryka mielona)
* kilka plasterków kiełbasy
* oliwa z oliwek

Bataty obsypałam dokładnie mieszanką przypraw i odstawiłam na pół godziny . Zalałam kilkoma łyżkami oliwy z oliwek, ułożyłam na papierze do pieczenia, dodałam kiełbasę i piekłam około 40 minut. W środku były miękkie a skórka chrupiąca. W smaku ostro - słodkie. Ciekawe, eksperyment do powtórzenia :)





1 komentarz: