piątek, 17 maja 2013

Tarta z winogronami


Przepis na to ciasto znalazłam w dodatku "Palce lizać". Jest cudne!

Tarta z serkiem waniliowym i winogronami


Ciasto:
* szklanka mąki pszennej ok. 250g
* 2 łyżki cukru pudru
* 2 żółtka
* szczypta soli
* 100 g masła

Z podanych składników zagniotłam ciasto, które przez godzinę chłodziłam w lodówce. Rozwałkowałam i wylepiłam nim tortownicę (16 cm średnicy), ponakłuwałam widelcem. Piekłam około 20 minut. 

Masa serowa:
* łyżka cukru pudru
* 1/4 szklanki śmietany 30%
* 200 g serka homogenizowanego waniliowego
* dodatkowo winogrona różowe, umyte i przekrojone na pół pozbawione pestek
* odrobina startej mlecznej czekolady


Śmietanę ubiłam z cukrem, dodałam serek i wymieszałam. Masę wyłożyłam na przygotowane i przestudzone ciasto. Na wierzchu wyłożyłam winogrona i posypałam startą na drobnych oczkach tarki czekoladą. Wstawiłam do lodówki na kilka godzin i ciasto gotowe!

 I gdyby ktoś miał przepis na to, jak przedłużyć dobę, to poproszę :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz