poniedziałek, 4 czerwca 2012

Tarta z pieczarką





Zrobiłam wczoraj porządki na półce z książkami. Wpadła mi w ręce stara książeczka reklamowa wydana przez producenta przypraw. W tejże małej, zielonej książce znalazłam ciekawy przepis na ciasto kruche, a dokładniej na Kruchy Placek z Pieczarkami. Od razu postanowiłam go wypróbować!


Składniki na ciasto:
* pół szklanki oliwy z oliwek
* 0,25 szklanki jogurtu naturalnego
* 30 dag mąki pszennej
* łyżeczka proszku do pieczenia
* przyprawy (zioła prowansalskie, cebula granulowana, sól)


Mąkę mieszamy z przyprawami i proszkiem do pieczenia. Jogurt mieszamy z oliwą z oliwek i dodajemy do mąki. Wyrabiamy ciasto. Formujemy kulkę, owijamy folia i wkładamy do lodówki na 30 - 40 minut. Rozwałkowujemy, układamy na blaszce i nakłuwamy widelcem. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 15 minut. 






Składniki na nadzienie:
*10 dużych pieczarek
* 3 - 4 plastry boczku
* pół piersi z kurczaka
* łyżka mąki pszennej
* ser żółty
* cebulka 
* przyprawy (sól, pieprz, papryka mielona czerwona, bazylia, oregano, zioła prowansalskie)
* ketchup


Pieczarki myjemy, oczyszczamy i drobno kroimy. Kroimy również boczek i cebulkę. Boczek wrzucamy na rozgrzana patelnię i czekamy chwilę by wytopił tłuszcz, dorzucamy cebule i pieczarki, przyprawiamy. Gdy wysmaży się sok z pieczarek dorzucamy kurczaka pokrojonego na małe kawałki i delikatnie oprószonego mąką pszenną, smażymy kilka minut. Nadzienie układamy na podpieczonym cieście, polewamy ketchupem i posypujemy żółtym serem. Dziś nie sypałam sera, kupiłam ser w plastrach i po prostu je poukładałam :)








Pomidora użyłam do dekoracji :) Położyłam go na tarcie 5 minut przed końcem pieczenia.








Tarta zjedzona, do popicia wino czerwone wytrawne :)




Idealne! 1000 razy lepsze niż pizza! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz