czwartek, 8 sierpnia 2013

Zupa ogórkowa

Zupa w ten gorący czas to jest TO! Ta zupka jest jedną z moich ulubionych. Dziś kuchnia zaprasza na 

Zupę ogórkową

składniki ( na mniej więcej 2 talerze)
* 3 średnie ogórki kiszone starte na tarce
* 2 marchewki pokrojone w plastry
* 3 średnie ziemniaki pokrojone w kostkę
* średnia pietruszka starta na tarce
* plaster selera - korzenia starty na tarce
* pół małej cebulki drobno posiekanej
* ząbek czosnku drobno posiekany
* około 750 ml rosołu z kurczaka
* 2 - 3 łyżki oliwy z oliwek
* przyprawy (sól, pieprz, 2 listki laurowe, łyżeczka posiekanego świeżego koperku, 4 - 5 ziaren ziela angielskiego)
* łyżka mąki
* 2 łyżki śmietany 18%

* opcjonalnie podsmażony boczek lub szynka parmeńska, którą możemy udekorować zupę (wersja dla mięsożerców)

Zupa generalnie sama się gotuje! W rondlu rozgrzałam oliwę z oliwek, na której podsmażyłam przez minutkę cebulkę i czosnek. Dodałam marchewkę, pietruszkę, selera i wymieszałam. Smażyłam tak ze 2 minutki często mieszając na małym ogniu, następnie zasypałam łyżą mąki pszennej. Wymieszałam, niecałą minutę smażyłam po czym zalałam zimnym rosołem, powoli i często mieszając, zagotowałam i zmniejszyłam ogień. Na małym ogniu gotowałam około 5 minut i dodałam do rondla ziemniaki i przyprawy. Gotowałam około 15 minut, aż ziemniaki i marchew zmiękły, ale się nie rozpadały. Czas gotowania zależy od rodzaju ziemniaków. Dodałam ogórki, zagotowałam. Śmietanę zahartowałam łyżką zupy i dodałam do niej. Wymieszałam, zagotowałam i gotowe do podania. Smacznego! 


4 komentarze:

  1. mmmm, ale zrobiłaś mi smaczka na zupkę ogórkową, muszę koniecznie zrobić w najbliższym czasie

    OdpowiedzUsuń