piątek, 17 kwietnia 2015

Pulpety w sosie grzybowym na placku ziemniaczanym

Dodaj napis

Kolejny dzień czarowania obiadów. 
Padło na grzyby suszone, mięso mielone i ziemniaki. 

Pulpety w sosie grzybowym na placku ziemniaczanym 

składniki:

- na pulpety: około 350 g mięsa mielonego, jajko, 2 - 3 łyżki bułki tartej, przyprawy (sól, pieprz, papryka słodka i ostra, curry), dodatkowo łyżka mąki, olej do smażenia

Z podanych składników wyrobiłam jednolitą masę i uformowałam małe kulki, które delikatnie obtoczyłam w mące. Kulki usmażyłam na złoto na oleju i odstawiłam do odsączenia z tłuszczu.

- na sos grzybowy: garść grzybów suszonych, łyżka drobno posiekanej cebuli, łyżka masła, łyżka mąki, sól, pieprz,  2 - 3 łyżki śmietany 18%

Grzyby gotowałam do miękkości w niewielkiej ilości wody na małym ogniu przez około godzinę. Po ugotowaniu posiekałam je bardzo drobno. Na patelni rozgrzałam masło i zeszkliłam cebulę, dodałam grzyby, doprawiłam i smażyłam przez kilka minut na małym ogniu. Dodałam mąkę i wymieszałam i podsmażyłam około minuty, całość dołożyłam do wywaru grzybowego (wody w której gotowały się grzyby). Zamieszałam i gotowałam kilka minut na małym ogniu. Całość doprawiłam do smaku i dodałam śmietanę. 
Do sosu dołożyłam przygotowane wcześniej pulpety i znów na małym ogniu pogotowałam chwilę wszystko razem.

Danie można podać z ryżem, kaszą, ziemniakami.... 
Mnie zamarzyły się placki ziemniaczane... przepis na nie niebawem.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz